For boligselskap med forsikring fremforhandlet av Ringbo.
Når du har fått en skade, er det viktig at du tar kontakt med oss så fort som mulig. Meld inn skade til Ringbo via Portal, e-post eller telefon 905 03 960.
På kveld og helger, ved akutt skade, meldes skaden direkte til Gjensidige Forsikring på telefon 915 03 100. Oppgi boligselskapets navn og at dere er i Ringbos portefølje. På første virkedag meldes saken også til oss via Portal, telefon 905 03 960 eller e-post til firmapost@ringbo.no. Dette så vi kan koordinere saken med Gjensidige.
Hvis beboer melder selv til Gjensidige, husk også å melde fra til styret. Kun styret har anledning til å melde sak i Portal.
For Boligselskaper med forsikring gjennom Ringbo inngår skadedyrbekjempelse. Beboere melder skadedyrangrep til styret. Styret melder videre til boligbyggelaget som setter i gang tiltak for inspeksjon og bekjempelse der dette er nødvendig.
Den enkelte boligeier må selv tegne forsikring for sitt innbo.